tirsdag 8. mai 2012

Ben Goldacre: Bad Science

Nå er det en liten stund siden jeg skrev at jeg skulle være med på " les for en god sak".
Det har dessverre ikke blitt så mye lesing, men jeg har gjenoppdaget lydbøker og funnet ut at tiden til og fra skolen blir mye koseligere med lydbok på øret. Så for noen uker siden fikk jeg hørt gjennom hele "Bad Science" av Ben Goldacre, lest av Rupert Farley.

Det var ikke noe problem å holde konsentrasjonen mens den engelske teksten blei lest, noe jeg var litt bekymret for. Oppleseren leste så engasjert og fint at jeg følte at han var en god erstatning for Ben Goldacre selv og tidvis følte det faktisk var han jeg hadde på øret. Jeg lærte en hel del av boka og syns egentlig den burde være pensum, i hvertfall på videregående og særlig nå. Det har vel kanskje vært det også, men vi har fått det servert så stykkevis og delt at man kanskje ikke ser helheten før 6.året og det er jo litt seint etter min mening.

Jeg anbefaler alle jeg kjenner å enten lese den eller høre på den. Den forklarer statistikk og evidence based medicine enklere og morsommere.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hei! Har vi møttes før? Fortell meg hvem du er da vel;)