onsdag 12. desember 2012

Bridget Jones- på randen

Fredag forrige uke leste jeg ferdig min første Bridget Jones, men jeg begynte med toern.
Det er litt rart å lese en bok man har sett på film først, men når Rebecca viser seg som en ganske annen i boka en det jeg husket av filmen ble det straks litt mer interessant.

Thailand-delen er, som i filmen, en av høydepunktene med boka og etter denne er boka veldig underholdende og man heier litt på Bridget der hun halter seg framover med kjærlighet, karriere, sprø mødre og andre problemer.

Jeg irriterte meg over språket. Det er skrevet i dagbok-form, som gjør at språket er ganske forkortet og ikke alltid like lett flytende. Det er litt slitsomt, men kan godt være at dette fungerer bedre på engelsk.

Kanskje jeg får ta den første boka på engelsk da?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hei! Har vi møttes før? Fortell meg hvem du er da vel;)